Sunday, 27 November 2011

MAAL HIJRAH

SELAMAT TAHUN
BARU 1433 HIJRAH

Semoga kita semua dapat memperbaiki diri ke tahap yang lebih tinggi dan baik. Insya Allah.

Sunday, 6 November 2011

UCAPAN RAYA

Bersempena Hari Raya Aidiladha atau Hari Raya Korban, diucapkan selamat buat semua sanak saudara dan kawan rakan.  Semoga kita diberkati.  Amin.
Selamat
Hari Raya
Aidiladha

Sunday, 23 October 2011

LAGU IRAMA APA?

Sebagai blogger baru yang masih blur ni, aku semakin bingung pula jadinya.  Tak tahu la biasanya selalu ada pertukaran dan kejutan-kejutan seperti ini.  Tapi rasa tawar hati pula.

Apa tidaknya?  Mula-mula tu teruja la dengan ajakan geng untuk join.  Asyik duk dengar cerita mereka yang seronok tu, aku ikut la.

Ni dah lain macam pula!  Dah tak tahu lagu dan irama apa!

Monday, 3 October 2011

KENA UPDATE ACCOUNT SENDIRI

Entah apa-apa la prosidur yang dibuat oleh pihak bank-bank ni pulak.  Dari satu ke satu yang menyusahkan pengguna.

Sekarang ni mereka tetapkan hanya pemegang akaun sendiri saja yang boleh buat update tentang akaun.  Aduh!  Menyusahkan betul!

Saturday, 17 September 2011

RAYA MEMBAWA KE PILIHANRAYA?

Macam-macam pengumuman sebagai janji untuk mengubah-baik beberapa kepincangan. Jadi ramai orang sudah dapat merasa angin pilihanraya.

Raya tahun ni kebetulan jatuh dalam waktu dekat Hari Merdeka dan Hari Malaysia. Jadi, mungkin terus membawa suasana pilihanraya la.

Alang-alang nak ucap selamat sempena Hari Malaysia juga. Masih boleh kiranya.
Selamat
Hari Malaysia

Friday, 2 September 2011

MASIH BERAYA

Ada orang raya sampai sebulan.  Jadi masih berkesempatan untuk buat N3 Raya la!  Hehe.

Untuk semua sanak saudara dan kawan rakan, diucapkan selamat ya.  Semoga kita diberkati.  Amin.
Selamat
Hari Raya
Aidilfitri
MAAF ZAHIR & BATIN.

Saturday, 27 August 2011

MENANTI UNTUK MERAYAKAN RAMADHAN

Sungguh cepat masa berlalu.  Hanya dua hari saja lagi untuk kita mencuba mendapat sebarapa banyak barakah Ramadhan yang boleh.  Sudah terasa kehilangan, kerana tak semua yang ingin dilakukan tidak terlaksana.

Oleh kerana desakan sosial kita lebih banyak merancang untuk sambutan Hari Raya.  Padahal sepatutnya semua bergantung di atas sejauh mana kita dapat kejayaan di bulan Ramadhan.

Itulah manusia!  Kita lebih tunduk kepada tuntutan dunia!

Monday, 1 August 2011

SELAMAT BERPUASA

Kita diberkati untuk dapat bersama-sama dengan Ramadhan sekali lagi.  Alhamdulillah, syukur nikmat.

Semoga kita semua dipanjangkan umur dan juga dirahmati dengan kesihatan yang baik untuk dapat menyemarakkan bulan Ramadhan Al Mubarak ini dengan sebaik mungkin.  Semoga Allah SWT merahmati kita  sepenuh keredhaanNYA. Amin.

SELAMAT MENYEMARAKKAN RAMADHAN

Saturday, 9 July 2011

LAPORAN TV3

TV3 mengemas kini laporan mengenai aktiviti di bandaraya KL hari ini.  Tadi mereka beritahu lebih 700 orang sudah ditangkap.

Di kalangan yang ditangkap adalah pemimpin-pemimpin dari BERSIH dan juga Patriot.  Tapi masih banyak orang berkumpul di sana sini untu ke venue matlamat iaitu Stadium Merdeka.

Mengikut laporan TV3 banyak kedai dan gerai tutup kerana perhimpunan haram itu.  Kata pemberitanya, ekonomi terjejas kerana perhimpunan.

Aku jadi hairan pula.  Bukankah mereka tutup perniagaan kerana sekatan masuk ke KL?

Saturday, 25 June 2011

IKUT SAJA

Ramai sedara dan kawan duduk blogging.  Tak habis2 cerita pasal blogs.  Rasa macam left out.  So today aku register juga la.

Kira ni ikut trend.  Sekurang-kurangnya ambil tahu apa bendanya.